niedziela, 3 listopada 2013

Sernik puszysty

To mój kolejny sernik, który testuję w poszukiwaniu sernika idealnego. Serniki uwielbiam, ale tylko te robione w domu. Może pęknąć lub opaść ale musi być domowy. W sernikach kupowanych w cukierniach twarogu jest odrobina a reszta to budyń, ziemniaki lub zwykła mąka.
Mam tylko jedno zdjęcie i to ostatniego kawałka sernika, bo tak szybko zniknął. Ja załapałam się tylko  na malutki kawałek sernika.

Przepis na puszysty sernik:
1 kg twarogu
7 jajek
1,5 szklanki cukru
4 łyżki czubate mąki ziemniaczanej
0,5 kostki masła
1,5 szklanki mleka

Białka oddzielam od żółtek i ubijam na sztywną pianę z odrobiną soli. W misce ucieram żółtka z cukrem, rozpuszczonym masłem i twarogiem. Powoli dodaję po łyżce mąki ziemniaczanej a następnie wlewam mleko. Do masy twarogowej powoli partiami dodaję ubite białka i mieszam dokładnie całość. Masę wlewam do formy o średnicy 26 cm wyłożonej na dnie papierem do pieczenia. Sernik piekę w 180 st. przez 70 minut. W trakcie pieczenia po około 15 minut przykrywam wierzch ciasta kawałkiem foli aluminowej.
Po upieczeniu zostawiam sernik w piekarniku a następnie chowam na parę godzin lub nawet całą noc do lodówki. Wierzch sernika można posypać cukrem, polać lukrem lub jak u mnie polewą czekoladową.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz