sobota, 19 października 2013

Naleśniki owsiano-kasztanowe

Ludzie kolekcjonują najróżniejsze rzeczy. A ja zbieram przyprawy z całego świata. Ostatnio zaczęłam kupować najróżniejsze mąki. W mojej szafce można znaleźć mąki zaczynając od pełnoziarnistych żytnich przez orkiszowe, owsiane, ryżowe po mąkę z kasztanów i amarantusa. A do czego ich używam? Do wszystkiego:-) Zwykle mieszam je pół na pół z mąką pszenną. Dziś na sobotnie śniadanie zrobiłam grubsze naleśniki z mąki owsianej i kasztanowej. Smak był nietypowy, ale bardzo przypadł nam do gustu. Zresztą dziewczyny wciągnęły wszystkie, suche, bez żadnego dżemu i nie posypane cukrem pudrem. Byłam z tego faktu bardzo zadowolona, bo zjadły coś zdrowego i sycącego, a Zosia po godzinie od śniadania nie pytała kiedy będzie obiad.

Przepis na naleśniki owsiano-kasztanowe:
1 szklanka mąki owsianej
1 szklanka mąki kasztanowej
2 szklanki wody gazowanej
1 jajko
0,25 szklanki cukru
3 łyżki oleju np. z pestek winogron

Wszystkie składniki mieszam w misce do uzyskania jednolitej masy o konsystencji gęstej śmietany. Naleśniki smażę na suchej nagrzanej pateli. Przewracam na drugą stronę gdy w naleśniku robią się malutkie dziurki. Można je podawać z dowolnymi dodatkami, na słodko lub na słono.
Smacznego :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz